11 EKİM 2024 CUMA SAAT 20:25' E KADAR ESERLERE PEY VEREBİLİRSİNİZ. 20:30 İTİBARİYLE CANLI MÜZAYEDEMİZ BAŞLAYACAKTIR. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 5 İŞ GÜNÜDÜR. ALIMINI YAPTIĞINIZ ESERLERDE KOMİSYON BEDELİ ALINMAYACAKTIR.
ÜRÜN SATIŞ BEDELİ + %20 KDV EKLENEREK HESAPLANACAKTIR.
11 EKİM 2024 CUMA TARİHİNDE SAAT 20:25 DE SİSTEM PEY ALIMINA KAPANACAKTIR. AKABİN DE SAAT 20:30 DA CANLI MÜZAYEDEMİZ BAŞLAYACAKTIR. CANLI OLARAK YAYINLANACAK MÜZAYEDEMİZDEKİ HER BİR ESER CANLI SUNUM İLE DETAYLI ÜRÜN TANITIMINDAN SONRA SATIŞI GERÇEKLEŞECEK VE BİR SONRAKİ ESERE GEÇECEKTİR. SİSTEM SON GELEN PEYDEN SONRA EN YÜKSEK TEKLİF SAHİBİNE ÜRÜNÜ SATACAKTIR. HER ÜRÜN KATALOĞUN YAYINLANMASINDAN BUGÜNE KADAR GELEN EN YÜKSEK PEY ÜZERİNDEN SATIŞA ÇIKACAKTIR. CANLI MÜZAYEDE DE PEY ALMASA BİLE ESER PEY TOPLAMA SÜRECİNDEKİ VERİLEN EN YÜKSEK PEY SAHİBİNE SATILACAKTIR.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri güherse işçilikli ve altın vermiyeli. Kumaş kısmı altın sim yatık iş teL kırma dönem desenlerinin olduğu, gelin kemeri. Osmanlı dönemi gümüş gelin kemeri, Osmanlı kültüründe kadınların düğünlerinde taktıkları önemli ve sembolik bir aksesuardır. Geleneksel olarak zarif ve ihtişamlı bir görünüm kazandıran bu kemerler, hem estetik hem de kültürel anlamda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda gelinin zenginliğini ve sosyal statüsünü gösteren önemli bir aksesuar olarak kabul edilirdi.
Toplam Ağırlık : 405 gr.
Uzunluk : 31 cm.
19. YÜZYIL SONU OSMANLI GELİN KEMERİ
18. yüzyıl sonu Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri güherse işçilikli. Kumaş kısmı gümüş sim yatık iş tel kırma dönem desenlerinin olduğu, gelin kemeri. Osmanlı dönemi gümüş gelin kemeri, Osmanlı kültüründe kadınların düğünlerinde taktıkları önemli ve sembolik bir aksesuardır. Geleneksel olarak zarif ve ihtişamlı bir görünüm kazandıran bu kemerler, hem estetik hem de kültürel anlamda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda gelinin zenginliğini ve sosyal statüsünü gösteren önemli bir aksesuar olarak kabul edilirdi.
Toplam Ağırlık : 298 gr.
Uzunluk : 21 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, büyük boyda, el kazıma işi ile dönem desenleri ve yarı değerli taşlarla süslenmiş, kabartma işi ile tamamlanmış, zincirli geçme aparatı ile tam takım gelin kemeri tokası. Düşük ayar gümüşten yapılmıştır.
Ağırlık : 308 gr.
Uzunluk : 27 x 12 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, büyük boyda, el kazıma işi ile dönem desenleri ve yarı değerli taşlarla süslenmiş, kabartma işi ile tamamlanmış, zincirli geçme aparatı ile tam takım gelin kemeri tokası. Düşük ayar gümüşten yapılmıştır.
Ağırlık : 308 gr.
Uzunluk : 26 x 14 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri güherse işçilikli ve kıl testere işi ile yapılmış. Osmanlı dönemi gümüş gelin kemeri tokası, Osmanlı kültüründe kadınların düğünlerinde taktıkları önemli ve sembolik bir aksesuardır. Geleneksel olarak zarif ve ihtişamlı bir görünüm kazandıran bu kemerler, hem estetik hem de kültürel anlamda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda gelinin zenginliğini ve sosyal statüsünü gösteren önemli bir aksesuar olarak kabul edilirdi.
Ağırlık : 158 gr.
Uzunluk : 19 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ EL AYNASI
19.Yüzyıl. Osmanlı dönemi, gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış eserin tüm yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak yapılmış, çok iyi kondisyonda. Osmanlı döneminin zarif el sanatlarının ve ince işçiliğinin bir örneği olan lüks bir aksesuardır. Genellikle yüksek sosyetede ve özellikle saray çevrelerinde yaygın olan bu aynalar, estetik ve işlevsellik açısından büyük değer taşıyordu. Saray kadınlarının, soyluların ve varlıklı ailelerin vazgeçilmez aksesuarlarından biri olan bu tarz aynalar Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönden dikkat çekici ve koleksiyonluk bir örneğidir. Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 32,5 x 18 cm.
Ağırlık: 578 gr. (Ayna dahil)
19. YÜZYIL OSMANLI ENAM-I ŞERİF KABI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, üzeri kabartma işi ile Cami figürleri ve dönem desenleri ile süslenmiş, arka kısmında el kazıma işi ile Davud Yıldızının olduğu, sallama zincir ve penezlerle süslenmiş, içeriside El yazma Enam-ı Şerif in olduğu tam takım koleksiyonluk eser. Enam-ı Şerif kabı, özellikle Osmanlı döneminde, kutsal yazıları ve duaları muhafaza etmek amacıyla kullanılan nadir eserler sınıfına girer. Enam-ı Şerif, genellikle İslam inancında büyük bir öneme sahip dualar ve surelerin toplandığı bir kitapçık veya dua kitabı olduğundan, bu kitabın saklanacağı kaplar da titizlikle tasarlanmıştır.
Ölçüleri : 11,5 x 9 x 2 cm.
Toplam Ağırlık : 232 gr.
19. YÜZYIL OSMANLI ENAM-I ŞERİF KABI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, üzeri kabartma işi ile Cami figürleri ve dönem desenleri ile süslenmiş, arka kısmında el kazıma işi ile Davud Yıldızının olduğu, sallama zincir ve penezlerle süslenmiş koleksiyonluk eser. Enam-ı Şerif kabı, özellikle Osmanlı döneminde, kutsal yazıları ve duaları muhafaza etmek amacıyla kullanılan nadir eserler sınıfına girer. Enam-ı Şerif, genellikle İslam inancında büyük bir öneme sahip dualar ve surelerin toplandığı bir kitapçık veya dua kitabı olduğundan, bu kitabın saklanacağı kaplar da titizlikle tasarlanmıştır.
Ölçüleri : 10,5 x 8 x 2 cm.
Ağırlık : 161 gr.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri kabartma işçilikli ve kıl testere işi ile yapılmış. Osmanlı dönemi gümüş gelin kemeri tokası, Osmanlı kültüründe kadınların düğünlerinde taktıkları önemli ve sembolik bir aksesuardır. Geleneksel olarak zarif ve ihtişamlı bir görünüm kazandıran bu kemerler, hem estetik hem de kültürel anlamda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda gelinin zenginliğini ve sosyal statüsünü gösteren önemli bir aksesuar olarak kabul edilirdi.
Ağırlık : 196 gr.
Ölçüleri : 26 x 11 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. yüzyıl Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri kabartma işçilikliği ile yapılmış. Osmanlı dönemi gümüş gelin kemeri tokası, Osmanlı kültüründe kadınların düğünlerinde taktıkları önemli ve sembolik bir aksesuardır. Geleneksel olarak zarif ve ihtişamlı bir görünüm kazandıran bu kemerler, hem estetik hem de kültürel anlamda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda gelinin zenginliğini ve sosyal statüsünü gösteren önemli bir aksesuar olarak kabul edilirdi.
Ağırlık : 241 gr.
Ölçüleri : 28 x 13 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI GELİN KEMERİ TOKASI
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait, kabartma işçiliği ile süslenmiş pirinçten mamul, alt kısmında İran paralarının olduğu gelin kemer tokası.
Ölçüleri : 18,5 x 6,5 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI KAFKAS GELİN KEMERİ TOKASI
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait, gümüşten mamul, üzeri kabartma ve kalem işi ile süslenmiş, orta kısmında Tuğ formunda KAFKAS yazılı ve savat işçiliği ile süslenmiş detaylı gelin kemer tokası.
Ağırlık : 178 gr.
Ölçüleri : 24 x 7 cm.
OSMANLI ENVERİYE HANÇERİ / HİCRİ 1334
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi. Enver Paşa tarafından üst rütbeli Türk ve Alman subaylara hatıra olarak hediye verilmek üzere sınırlı sayıda yaptırılmış. Çelik gövdesinin ön yüzünde Sultan Mehmed Reşad Han’ın tuğrası, Ay-Yıldız motifi, Osmanlıca “431” seri numarası ve “Hicri 1334” tarihi bulunmakta. Arka yüzünde ise sülüs hatla “Kelime-i Tevhid” yazmakta. Harelerle bezeli pirinç kabza ve kına sahip. Askı kancalı, deri aparatı mevcut. Koleksiyonluk bir örnektir.
Uzunluk: 36 cm.
BERLİN BASIM ÇANAKKALE HARP MADALYASI
Berlin basımı Çanakkale Harp Madalyası. Minelerinde kusur yoktur. Çanakkale Harp Madalyası, Osmanlı İmparatorluğu'nun I. Dünya Savaşı'nda Çanakkale Cephesi'ndeki başarıları onurlandırmak için verdiği önemli bir madalyadır. Bu madalya, 1915-1916 Çanakkale Savaşı'nda üstün cesaret, kahramanlık ve başarı gösteren Osmanlı askerlerine, komutanlarına ve bazı müttefik güçlere verilmiştir. Savaşın zaferle sonuçlanması, bu madalyanın Osmanlı tarihindeki önemini daha da artırmıştır.Çanakkale Savaşı, Osmanlı İmparatorluğu'nun I. Dünya Savaşı'ndaki en büyük zaferlerinden biridir. Bu zafer, hem askeri hem de stratejik olarak İtilaf Devletleri'nin boğazlardan geçişini engellemiş ve Osmanlı'nın varlığını sürdürmesine yardımcı olmuştur. Çanakkale Harp Madalyası, sadece bir askeri ödül değil, aynı zamanda Osmanlı ordusunun kahramanlığının ve fedakarlığının bir simgesidir. Türk milletinin Çanakkale zaferiyle gurur duymasını ve savaşın tarihsel önemini unutmamasını sağlayan bir hatıradır.
OSMANLI LİYAKAT MADALYASI
Liyakat Madalyası, 1890 yılından itibaren Osmanlı İmparatorluğu tarafından verilmeye başlanan sivil ve askerî madalyadır.Madalya, I. Dünya Savaşı'nın sonuna kadar, Osmanlı İmparatorluğu'nda verilmeye devam etti. Topluma genel olarak örnek olan sivillere de verilirdi. 1905 yılında, hayırsever kadınlara madalya almak için izin verildi.Madalya, dar, yeşil yan çizgili kırmızı kurdeleyle askıya alınmıştı. Dünya Savaşı sırasında verilenlere, iki çapraz kılıç ve H.1333 (1915) tarih yazılı bir toka, kurdele ile bağlandı.
OSMANLI YUNAN HARBİ MADALYASI
Gümüş Yunan Harbi madalyası. 2. Abdülhamit Han döneminde yapılmış Osmanlı - Yunan Savaşına katılmış şehit ve gazilere verilen madalyadır. 2. Abdülhamit Han döneminde yapılmış ve zaferlerle sonuçlanmış tek savaş olması sebebiyle kolesiyonluk eserdir.
FRANSIZ MİNELİ GÜMÜŞ KÖSTEK
Fransız 1900 lü yıllara ait, mineli aparat ile süslenmiş, gümüşten mamul Cep Saati kösteği.
Ağırlık : 30 gr.
FRANSIZ GÜMÜŞ CEP SAATİ KÖSTEĞİ
Fransız 1900 lü yıllara ait, gümüşten mamul Cep Saati kösteği.
Ağırlık : 26 gr.
ALTIN AVCI KASA LONGİNES CEP SAATİ
1900 lü yıllara ait, romen rakakkamlı kadran, üstten kurmalı ve alttan akar saniyeli, toz kapak dahil 14 ayar altın, avcı kasa cep saati.
Toplam Ağırlık : 26 gr.
Çap : 31 mm.
14K ALTIN CEP SAATİ
1900 LÜ yıllara ait, aznavur kasa, kusursuz sarı kadran, üstten kurmalı ve alttan akar saniyeli, 14K altın ayar damgalı Sorunsuz çalışır halde cep saati. Köstek altın kaplamadır.
Çap : 52 mm.
Saat Ağırlık : 94 gr.
GEORGE PRİOR 3 KASA CEP SAATİ
George Prior cep saatleri, 18. ve 19. yüzyıllarda İngiltere'de üretilmiş, özellikle Osmanlı pazarında popüler olmuş saatlerdir. George Prior, İngiltere'nin Londra şehrinde faaliyet gösteren bir saat yapımcısıydı ve özellikle Osmanlı İmparatorluğu'na yönelik saatler üretmekle tanınır. George Prior saatleri, döneminin en kaliteli saat mekanizmalarına sahipti. Bu mekanizmalar, çarklı düzenekler ve zincirli şaftlar ile yüksek doğruluk sağlar. Saatler, el yapımı ve mekanik özellikleriyle dikkat çeker.George Prior’un saatleri, Osmanlı İmparatorluğu'nda prestijli bir statü simgesi olarak kabul edilirdi. Özellikle saray çevresinde ve Osmanlı aristokrasisi arasında çok popülerdi. Üç kasadan oluşan saatin dış kasası Baga ( kaplumbağa kabuğu iç kasa gümüşten yapılmış olup nadir koleksiyonluk eserdir. Kadranda saat 6 ve 7 yönünde ufak kılcal mevcuttur.
Saat Çap : 49 mm.
Dış Kasa : 72 mm.
19. YÜZYIL OSMANLI DÖNEMİ HAT YAZI
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait, ahşap üzeri kıl testere işi Mevlevi Sikke formunda Mevlana Celaleddin Rumi’ye saygı ve hürmet ifadesi olan "Ya Hazreti Mevlana Muhammed Celaleddin Rumi kuddise sirruh" yazılı dönem orijinal çerçevesinde nadir koleksiyonluk eserdir.
Çerçeve Ölçüsü : 53 x 47 cm.
I. DÜNYA SAVAŞI HARP SETİ
Paspartulu çerçeve içerisinde Çanakkale atama beratı, 2. baskı ve Eski türkçe yazılı fotoğraf, Çanakkale madalyası ve Broveden oluşan Harp Seti.
Çerçeve Ölçüleri : 46 x 55 cm.
ALİ HÜSREVOĞLU ZERENDÜD HAT LEVHA
Ali Hüsrevoğlu ketebeli, el çekme ' ALLAH ' yazılı zerendüd hat levha.
Çerçeve ölçüsü : 35 x 27 cm.
ALİ HÜSREVOĞLU ZERENDÜD HAT LEVHA
Ali Hüsrevoğlu ketebeli, el çekme ' Bismillahirrahmanirrahim ' yazılı zerendüd hat levha.
Çerçeve ölçüsü : 31 x 33 cm.
HASAN ÇELEBİ ZERENDÜD HAT LEVHA
Hasan Çelebi ( Resul-u Hattat ) ketebeli, Tuğra Formunda Muhammed SAV. El çekme, expertizlik raporu ile birlikte nadir yatırımlık bir eserdir.
Çerçeve Ölçüsü : 95 x 80 cm.
Eser Ölçüsü : 73 x 57 cm.
1852 TARİH SIDKİ VE ABDULLAH KETEBELİ İCAZETNAME
Sıdki ve Abdullah Sıdki 1268 ( miladi 1852 ) tarih ve ketebeli, '' BİSMİLAHİRRAHANİRRAHİM - YÂ MUÂVİYETÜ'L-ELKİ'D-DEVVÂH VE HARFİ'L-KALEM '' yazılı, el çekme icazetname .
Çerçeve Ölçüsü : 36 x 29 cm.
Eser Ölçüsü : 19 x 11 cm.
FUAT BAŞAR KETEBELİ NAZAR AYETİ
Fuat Başar 1953 yılında Erzurumda doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini tamamladıktan sonra memleketindeki Tıp Fakültesi'ne girdi. kendi ifadesine nazaran, 1976'da bir gün bir sahaf dükkanında gördüğü Mahmud Yazır Kalem Güzeli adlı eserinin etkisiyle hüsn-i hatta merak sarıp marangoz kalemiyle yazı meşkine başladı. Yine aynı kitapta gördüğü ebrulardan da etkilenen sanatkar, yeni yayınlanmış olan Ebru kitabının yazarı Uğur Derman ile iletişime geçerek, Hamid Aytaç’tan mektup yoluyla sülüs ve nesih meşkine başladı. Ayrıca üstad Mustafa Düzgünman'dan da aynı şekilde ebru sanatının inceliklerini öğrenmeye çalıştı. Tezhipli el çekme Nazar Ayeti'nin olduğu nadir koleksiyonluk eserdir.
Çerçeve Ölçüsü : 72 x 56 cm.
Tezhip : 35 x 50
Eser Ölçüsü : 16 x 31 cm.
FUAT BAŞAR KETEBELİ AYET-EL KÜRSİ
Fuat Başar ketebeli, kat'ı sanatı ile teshiplenmiş el çekme Ayet-el Kürsi yazılı Hat levha.
Çerçeve Ölçüsü : 50 x 63 cm.
Tezhip : 30 x 44 cm.
Eser Ölçüsü : 17 x 29 cm.
SAVAŞ ÇEVİK KETEBELİ ' BUDA GEÇER YA HU '
Savaş Çevik, 1953 yılında Antalya'da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde doktora yapan Çevik, Haliç Üniversitesi Grafik Bölümü'nde öğretim üyesidir. Emin Barın, Kemal Batanay ve Ali Alparslan'dan dersler alan Savaş Çevik günümüz hattatlarındandır. Ebru çerçevesi ile birlikte el çekme ' Buda Geçer Ya Hu ' yazılı Hat levha.
Çerçeve : 38 x 53 cm
Ebru : 26 x 41 cm
Yazı : 14 x 29 cm
19. YÜZYIL OSMANLI DÖNEMİ SUZANİ BOHÇA
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait olan, el işi ile Farsça kökenli olup "iğneyle yapılan" anlamına gelen ve genellikle Osmanlı döneminde kullanılan bir tür el işlemesi stili olan Suzani, İpek üzeri Orta kısmında Tuğra, kenarlarında Hilal Yıldız ve Dualarla bezeli büyük boy bohça. Nadir koleksiyonluk eserdir.
Eser Ölçüleri : 110 x 115 cm.
19. YÜZYIL ÇATMA
Bir tür dokuma veya örtü anlamına gelen ve Osmanlı kültüründe farklı amaçlarla kullanılan 19. yüzyılda üretilen çatmalar, estetik değerleri ve işçilikleri ile dikkat çeker. Sarı arka plan üzerine çiçek çelenklerinde yeşil, gri ve kırmızı kadifeden yapılmış, köşelerinde çiçek çelenklerinin ve amblemlerin olduğu nadir koleksiyonluk eserdir.
Eser Ölçüsü : 122 x 64 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI İPEK SUZANİ PANO
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait, el işi ile yapılmış, ipek üzeri çevre kısmı komple dönem çiçek motifleri ve Osmanlı desenleri ile süslenmiş, Tuğra & Hilal Yıldız figürlerinin olduğu Suzani Pano.
Ölçüleri : 185 X 57 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI ALTIN KESENİ
19. yüzyıl Osmanlı dönemi, el işi ile yapılmış, ipek üzeri gümüş sim işlemeli, orta kısmı dival işi ile dört yapraklı yonca nın olduğu. Nadir kondisyonda ve koleksiyonluk eserdir.
Eser Ölçüleri : 21 x 17,5 cm.
ALİ HÜSREVOĞLU KETEBELİ HAT LEVHA
Ali Hüsrevoğlu ketebeli, çevre kısmı ebru süslemeli, el çekme ' BAREK ALLAH' yazılı Hat Levha. Koleksiyonluk eserdir.
Çerçeve : 42 x 31 cm
Eser Ölçüsü : 24 x 13 cm
KEMAL BATANAY KETEBELİ HAT LEVHA
Kemal Batanay ketebeli, Talik ' BESMELE ' Hat Levha.
İmâmlardan Hâfız Mehmed Ziyâ Efendi’nin oğlu olarak 7 Şubat 1893 tarihinde İstanbul Kasımpaşa’da doğdu. Zeyrek’teki Sâlihâ Sultan Sıbyân Mektebi’nde ve Fâtih Rüşdî Mektebi’nde okuduktan sonra Vefâ İdâdîsi’ne girdi. Bu esnâda, ondört yaşında iken babasından hıfz-ı Kur’an-ı Kerim’i tamalayarak hâfız oldu. Ayrıca Tevfîk Efendi’den Arapça ve Farsça, Manisalı Mustafa Efendi’den de dinî ilimleri tahsîl etti.Mezun olduktan sonra Dârü'l-hilâfeti’l-aliyye Medresesi’nin sahn kısmına girdi. 5. sınıfta iken bâ-imtihân Dârü’l-fünûn İlâhiyât Şu’besi’ne geçti. Ancak Cihan Harbi’nin patlak vermesi ile askere alındığı ve dönüşünde de şube lağvedildiği için tahsîlini tamamlayamadı. Bunun üzerine 1920 yılında Şirket-i Hayriye Ta’dâd Kalemi’nde memuriyete başladı.1926 senesinde, daha sonra ismi İstanbul Ticaret Odası’na çevrilecek olan Ticâret İdâresi’ne geçti. 2. Dünya Savaşı yıllarındaki iki yıllık seferberlik görevi dışında, aralıksız 30 sene hizmette bulunduktan sonra 1956 senesinde emekliye ayrılarak, asıl şöhretini kazanacağı hüsn-i hat ve musıkî çalışmalarına ağırlık verdi. Hüsn-i hat dersleri yanında, Kubbealtı Musıkî Enstitüsü’nde Münîr Nureddîn Selçuk ile birlikte musıkî dersleri verdi. 22 Haziran 1981 tarihindeki vefâtını müteakib Feriköy Mezarlığı’na defnedildi.
Eser Ölçüsü : 42,5 x 15 cm.
Çerçeve Ölçüsü : 56 x 28 cm.
TEKKE İŞİ HAT LEVHA
Kumaş üzeri el çekme ile ;
'' Dünyada dost istersen Hz. Allah yeter.
Mürşidi Kamil ister isen Hz. Kur'an yeter.
Meşgul olmak istersen İbadet yeter.
Devlet ister isen Kanaat Yeter.
Nasihat İster isen Ölüm yeter.
Bunlarda yetmez der isen Nar- ı Cahim yeter. ''
Rabbül Ahir ayında yazılmış 1337 tarihli ve ketebeli hat levha. ( sonradan çerçeveye alınmıştır. )
Eser Ölçüsü : 24 x 30 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI DÖNEMİ SUZANİ HAT LEVHA
19.yüzyıl Osmanlı dönemine ait, El işi ile dikilerek yapılmış üzerinde 'Kalbinde Allah olanın her iki dünyâda da yardımcısıdır Allah - Kalbinde Allah olmayanın her iki dünyâda da hasmıdır Allah' yazılı Hat levha.
Eser Ölçüsü : 80 x 54 cm.
19. YÜZYIL OSMANLI DÖNEMİ YASTIK KILIFI
19. Yüzyıl Osmanlı dönemine ait, Altın sim el işi ile yapılmış, dönemin motofileri ve dualarla bezeli olan. Nadir koleksiyonluk özel eserdir. ( haliyle )
Eser Ölçüleri : 53 x 51 cm.
FUAT BAŞAR MEŞK
Fuat Başar ketelebeli Meşk çalışması. Teship Fehmi Yağmur Sönmezgül 2023.
Çerçeve Ölçüsü : 60 x 52 cm.
Eser Ölçüsü : 40 x 33 cm.
FUAT BAŞAR KETEBELİ HAT LEVHA
Fuat Başar ketebeli, altın sim teshipli ' HU ' yazılı hat levha.
Çerçeve Ölçüsü : 44 x 36 cm.
Eser Ölçüsü : 12,5 x 12 cm.
SAVAŞ ÇEVİK KETEBELİ ' MAŞALLAH ' HAT LEVHA
Savaş Çevik, 1953 yılında Antalya'da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde doktora yapan Çevik, Haliç Üniversitesi Grafik Bölümü'nde öğretim üyesidir. Emin Barın, Kemal Batanay ve Ali Alparslan'dan dersler alan Savaş Çevik günümüz hattatlarındandır. Ebru çerçevesi ile birlikte el çekme ' MAŞALLAH ' yazılı Hat levha.
Çerçeve : 39 x 43 cm
Ebru : 32 x 27 cm
Yazı : 11 x 16 cm
ÇANAKKALE MADALYA BERATI
Çanakkale Madalya Beratı, Çanakkale Savaşı sırasında gösterilen cesareti ve kahramanlığı onurlandırmak amacıyla verilen bir belgedir. Bu berat, Osmanlı İmparatorluğu'nun Birinci Dünya Savaşı'ndaki önemli bir dönüm noktası olan Çanakkale Savaşı'nda görev almış askerlere, subaylara ve diğer personele verilmiştir. Altında Harbiye Nezareti Enver yazılı, kenarları altın süslemeli ve ortası çelenkli doldurulmamuş nadir koleksiyonluk Çanakkale Madalya Beratı.